Solarlite can only be as good as its employees.
This is how we see corporate management. At Solarlite we create the conditions and the space for our employees to apply their knowledge, skills and experience profitably and successfully. Solarlite is a dynamic company with great growth potential and its continued success and growth depends on the performance of each individual. All employees can leave their positive mark on Solarlite, benefiting from the company's dynamism and further developing their skills.
Current job opportunities
Tasks:
As a responsible Process Engineer, you will be the reference person for the Head of Engineering in all technical process-related tasks. Along with design and planning, you will be responsible for the on-budget implementation of the appropriate work steps, including the request for tenders and evaluation of bids, the identification of suppliers and the necessary changes. You will develop construction proposals and load calculations, designing the components and instruments, and you will be responsible for their optimisation. Alongside close cooperation with the Head of Engineering, your responsibilities will include on-going communication with those involved in the projects to ensure the technical realisation of the processes as per proposal and the preparation of the corresponding specifications.
Qualification / Education / Languages:
You have a degree in Mechanical or Plant Engineering / Process Engineering or a comparable technical qualification. You bring several years of extensive professional experience in planning, design and implementation of technical process elements and the design of systems and components (thermodynamics, fluid mechanics) in large industrial plant construction. Your market knowledge and sales estimates help you in the calculation and purchase of materials and construction parts, as well as the selection of suitable technical process solutions. Our international orientation requires fluency in business English. Your working method suits the respective requirements; you possess strong implementing and reasoning skills and value working together in a team.
Job location:
Rostock - Bentwisch
Ihre Aufgaben:
Sie sind die Anlaufstelle f?r Fragen der Dokumentenkontrolle innerhalb verschiedener Projekte, die wir abwickeln. Die Bereitstellung eines organisierten Dokumentenaustauschs mit Mitarbeitern/-innen, Vertragspartnern oder Lieferanten wird von Ihnen durchgef?hrt und ?berwacht. Sie registrieren, verteilen und verfolgen Dokumente im Dokumentenmanagement-System nach. Ihnen obliegt die Wartung der elektronischen Projektablage und Abwicklung der ?bertragung in- und externer Versand projektbezogener Dokumente, Weiterhin unterst?tzen Sie die Projektassistenz.
Qualifikationen, Kenntnisse, F?higkeiten, Erfahrungen:
Sie haben eine Ausbildung als Dokumentationsassitent absolviert, eine kaufm?nnische / technische Ausbildung oder ein Studium an einer Fachhochschule erfolgreich abgeschlossen. Berufserfahrung in einer vergleichbaren Position w?rde Ihrem Einsatz bei uns zugute kommen. Sie arbeiten mir buchhalterischer Genauigkeit, kennen sich mit Word, Excel und Power Point gut aus. Sehr gute Englischkenntnisse setzen wir als international agierende Unternehmen voraus. Ein technisches Grundverst?ndnis und - Interesse sind unabdingbar. Sie arbeiten gern im Team und Ihre kommunikativen F?higkeiten sind sehr gut. Engagement und Einsatzbereitschaft sind f?r Sie selbstverst?ndlich.
Arbeitsort:
Rostock, Bentwisch